Jerry Lee’s Rock&Roll Service

A zenekar 2005-ben Budapesten alakult korábban más formációkban zenélő fiatal zenészekből azzal a céllal, hogy népszerűsítse a rock’n’roll autentikus, az 1950-es évek második felében az Egyesült Államokban virágzó válfaját, ezen belül is leginkább Jerry Lee Lewis szilaj, zongoraalapú zenéjét. A „Gyilkos” egy 1998-as budapesti Jerry Lee Lewis – Little Richard – Chuck Berry koncerten tett a tagokra olyan benyomást, amely a következő hét év folyamán megérlelte az elhatározást egy rock’n’roll zenekar létrehozására.

A zenekar repertoárján a névadó által előadott zenék széles skálája (rock’n’roll, boogie woogie, rhythm and blues, country) mellett legnagyobb pályatársai, elsősorban Ray Charles, Chuck Berry, Little Richard, Buddy Holly és Elvis Presley által lemezre vett számok is szerepelnek. Az előadásmódra jellemzőek a hallgatóság reakcióiból és a zenészek fejlett zenei kommunikációjából adódó improvizatív szakaszok, valamint a közönség megtáncoltatására, ’50-es éveket idéző féktelen hangulatának elérésére irányuló zenei megoldások és látványelemek, elsősorban a zongora Jerry Lee Lewis által bevezetett, sokoldalú felhasználása révén. Az eszköztárnak része az egy kézzel, sőt lábbal történő játék, a zongorán való tánc, sőt bizonyos körülmények között az (ilyenkor természetesen preparált) hangszer meggyújtása is.

Az alapvető hangzásért felelős zongora, gitár, bőgő és dob mellé a produkció színesítésére gyakran csatlakoznak kiegészítő hangszerek, így leggyakrabban trombita, időnként szájharmonika, orgona, szaxofon, vagy a műfajra kevésbé jellemző, de izgalmas hangzást eredményező fuvola, hegedű, sőt cimbalom.

A zenekar rendszeres koncertjeit a budapesti Amigo bárban tartja, ahol ilyenkor 3-4 órás táncmulatságokra kerül sor. Rendszeres fellépője a magyarországi rockabilly és rock’n’roll fesztiváloknak (Wild Cat Night, Hatvan: 2006, 2008; Rockabilly Hayride, Székesfehérvár: 2006, 2007, 2009), az ACCH által rendezett amerikai autóstalálkozóknak (2006, 2007, 2008, 2009), valamint többször megjelent már egyéb, nem tematikus fesztiválokon is, köztük a „Nyár a Lánchídon” nevű rendezvényen (2007, 2008), vagy a szolnoki utcazene-fesztiválon (2006). Emellett gyakori szereplője motoros találkozóknak, egyetemi és céges buliknak.

Jerry Lee Lewis 75. és a zenekar 5. születésnapja alkalmából 2010 októberében a Jerry Lee’s Rock&Roll Service tagjai elkészítették első lemezüket First Man Sitting címmel. A korong a Killer 2006-os, Last Man Standing című albumának sajátos hazai változata lévén a zenekar minden számban együtt muzsikál egy-egy barátjával, a magyar rock’n’roll és rockabilly kiválóságaival.

Jerry Lee Bence – Zongora
Dani (Mekkartni) – Gitár
K.CS. Csabi – Bőgő-Basszusgitár
Kalacsapo (Mark) – Dob
Erdős Olivér – zongoraszerviz


Gorilla

A zenekar 1995 tavaszán alakult a budapesti Ráday Klub egyik asztalánál, mikor a Boppers rockabilly együttesből kivált Győri László dobos (Tubus), a Gunning Dogs rockabilly együttestből Lukáts Péter énekes/gitáros (Pete Gorilla) és öccse, az akkor alig 18 éves Lukáts Tamás nagybőgős (Tom Alien) elhatározták, hogy összeállnak, és zenekart alapítanak.

A zenei koncepció először modern rockabilly volt, mivel a két idősebb tag ebben a műfajban tevékenykedett, és kisebb nevet szerzett magának ebben a sajátos szubkultúrában. A zenekart ekkor „Hot Rod Gang”-nek hívták, egy 1982-es Stray Cats dal nyomán. Hamar rájöttek arra, hogy az eddigi zenekaraikhoz képest sokkal feszesebb és pontosabb ritmust képesek elérni ebben a formációban, és a próbák során a zenei húzás, a feszes ritmus kimunkálása elsődleges szempontnak számított.

Annak ellenére, hogy a zenekar viszonylag egységes elképzelésekkel rendelkezett, a három tag zenei háttere, ízlésvilága és zenei gondolkodásmódja jelentősen különbözött egymástól. Lukáts Péter – főképpen a Gunning Dogsban eltöltött idők során – Brian Setzer gitárjátékának fanatikusává vált, és a Setzer által képviselt, dallamos, rockos, de ugyanakkor picit jazzes rockabilly gitározás elsajátításával volt elfoglalva. Öccse, a nagyon fiatal és fogékony Lukáts Tamás meglehetősen korán – kicsit eltávolodva idősebb testvére rockabilly világától, az akkor második aranykorát élő, nyugat-európai psychobilly színtér zenei felhozatalának hatása alá került, és fő célja az volt, hogy a psychobilly műfaj legnagyobb sebességgel játszó, legprofesszionálisabb sztárnagybőgőseinek – mint pld a dán Kim Nekroman, vagy a német Holly – technikáját megtanulja. Győri László dobos viszont a 80-as évek speciálisan holland és brit neo-rockabilly világában élt, olyan feszesen játszó csapatok hatása alatt, mint a Restless vagy a Batmobile. Ez a három, látszólag jelentősen különböző zenei világ határozta meg később a zenekar sajátos stílusát, amelyben – annak ellenére, hogy a zenekart psychobilly zenekarként tartják számon világszerte – ezen műfajok jellemzői gyakran felismerhetőek.

Az első évek alatt a zenekar stílusa egyre inkább a psychobilly irányába tolódott el, mert új irányvonalat kerestek, amelyben meg lehet szabadulni a rockabilly zenében jellemző műfaji kötöttségektől, amelyek lekorlátozhatják a zenészek kreativitását. Első, budapesti klubkoncertjeiken már erőteljesen psychobilly jegyeket hordoztak, és néhány Stray Cats dal kivételével a műsor jó részét psychobilly vagy keményebb neo-rockabilly feldolgozások tették ki.

1997-ben a Gorilla elkészítette első demófelvételeit, egyelőre magyar nyelven. Ezekkel a felvételekkel szinte az összes létező magyar hanglemezgyártót megkeresték, de visszautasították őket, vagy csak a zene drasztikus megváltoztatása árán lettek volna hajlandók kiadni a lemezt. A zenekar elkeseredésében megpróbált kapcsolatot létesíteni külföldi kiadókkal, de nem jártak sikerrel. Ősszel azonban egy véletlen internetes találkozás során egy magyar származású osztrák psychobilly bőgős, Stefan Foster segítségével ajánlást kaptak a német Crazy Love Recordshoz, melynek tulajdonosa, Guido Neumann felajánlotta, hogy egy dallal szerepelhetnek a 98-ban megjelenő It Came From Hell válogatáslemezen. Erre a célra felvették a Coma című dalt – már angol nyelven, – és megjelentették a lemezen. A dal olyan nem várt érdeklődést és sikert hozott, hogy azonnal több nyugat-európai kiadó is érdeklődött a zenekar iránt, többek között olyanok is, akik azelőtt válaszra sem méltatták őket. Ők azonban maradtak a Crazy Love Recordsnál, és 99 januárjában megjelentették első, önálló albumukat Too Much For Your Heart címmel, melynek felvételei Gerendás Péter stúdiójában készültek Sallai Tibor hangmérnöksége alatt.

A lemezt a külföldi kritika nagyon kedvezően fogadta, és meghívták a zenekart a 99 februárjában tartandó „You know them from Klub Foot” fesztiválra, ahol a műfaj legnagyobb világsztárjaival léphettek fel, mint pld a Nekromantix, vagy a hosszú szünet után visszatérő brit Demented Are Go. Mivel a Demented Are Go visszatérése hatalmas közönséget hozott az esseni koncertterembe, a közönség mennyisége, majd a koncert későbbi visszhangja a Gorilla zenekar minden elképzelését felülmúlta.

Ettől kezdve rendszeressé váltak a nyugat-európai és skandináv koncertfelkérések. A külföldi siker felkeltette a magyar közönség érdeklődését is. Egy reklámügynökség megkereste az együttest, hogy az első lemezükön szereplő Szóljon Hangosan az Ének feldolgozásukat egy meglehetősen ködös megállapodás értelmében hadd használják fel a 99-es Pepsi Sziget himnuszaként. A zenekar a hazai siker reményében odaadta a dalt, de néhány héttel később döbbenten tapasztalták, hogy egy másik közszereplő szájába adták a dalt, aki egy videoklipben tátogott rá. Ebből aztán jogi bonyodalom keletkezett, de végül peren kívüli megegyezés született.

Ezt követően a zenekar egy kislemezt is megjelentetett Japánban. 1999 végén – szintén a Crazy Love gondozásában – a zenekar megkezdte Genetic Joke című albumának felvételét, amely 2000 tavaszán jelent meg. A zene már valóban igazi psychobilly volt, de még mindig felismerhetőek voltak benne a korábbról hozott rockabilly elemek, és ennek köszönhetően a külföldi szaksajtó rendszeresen írt a kimagasló hangszeres teljesítményről, amit a zenekar a lemezen nyújt. Az önálló albumok mellett a Gorilla több tucat válogatáson szerepelt világszerte, és 2000-ben a Bravissimo 6 válogatás lemezen szereplő Szóljon Hangosan az Ének feldolgozásukért a BMG hanglemezkiadótól aranylemezt vehettek át.

Lukáts ‘Gorilla’ Péter 2001 januárjában Kanadába emigrált, ezért a zenekar életének ez a fejezete lezárult. Évente csak egyszer tért haza, amikor kisebb klubkoncerteket adtak, de több alkalommal játszottak Németországban úgy, hogy a világ különböző pontjairól érkeztek, és a koncert után ismét elváltak egymástól.

2003-ban megjelent a Gorilla harmadik, egy korábbi lipcsei koncert hangfelvételén alapuló szólólemeze Flamenco Death címmel.
2004 augusztusában ismét összeálltak, hogy a budapesti Kultiplexben nagyszabású koncertet rendezzenek.

Az évek során Győri László (Tubus) és Lukáts Tamás (Tom Alien) az „All in” együttesben tevékenykedett, mig Lukáts Péter (Pete Gorilla) a torontói „Real Gone” együttesben játszott egy rövid ideig, de több, sikertelen zenekar-alapítási próbálkozás után főleg otthon készített szólófelvételeket és gitártechnikai videókat, és mellette vendégként többször fellépett kanadai rockabilly zenekarok műsorában. 2009 januárjában azonban hazatelepült Magyarországra és hajdani zenésztársaival eltervezték a zenekar újraindítását, külföldön és magyarországi színpadokon egyaránt.

Először 2009 november 7-én tértek vissza Osnabrückben, ahol egy psychobilly fesztiválon vettek részt, majd november 20-án tartották magyarországi visszatérő köncerjüket a Dürer Kert nagytermében.

Azóta hazai koncerteken kívül headlinerként szerepeltek Ausztriában, többször Németországban, több alkalommal Ukrajnában és Spanyolországban, Oroszországban, Belgiumban, Finnországban, részt vettek egy több állomásos túrnén Brazíliában, ahol São Paulo-ban és Londrinában adtak koncerteketek. 2012 augusztusában Los Angelesben vendégszerepeltek nagy sikerrel a Psychlone fesztivál fő műsorszámaként.


Ed Philips and the Memphis Patrol

A modern zenei megoldásokkal fűszerezett rockabilly-jükkel Európa szerte rendkívül népszerű budapesti ED PHILIPS AND THE MEMPHIS PATROL hatalmas energiával és egyedülálló imázzsal eleveníti fel Elvis Presley mindenki által ismert slágereit, mint például Jailhouse Rock, Ready Teddy, Let yourself go, A Little Less Conversation, Hurt, Frankfort Special vagy a Viva Las Vegas.

A banda a koncerteken amerikai katonai egyenruhában lép fel. A ruhák és a színpadkép a katonai ládákkal egyaránt utalás Elvis Európában töltött katonaéveire. A hangszerek korhűek, az előadások energikus és robbanékony stílusa a rockabilly fénykorát idézi.

Koncerteket a megszokottól eltérő színpadkép és a látványos show-elemek teszik egyedivé. A dalokat friss és új hangszerelésben adják elő, olykor jelentősen eltérve az eredetitől, de mindvégig megmaradva az ötvenes évek rockabilly hangzásánál.

A csapat a 2011-es megalakulása óta két lemezt adott ki, dolgozott együtt Ferenczi György EMeRTon-díjas szájharmonika-művész, énekessel és a többszörös nemzetközi díjnyertes Fool Moon énekegyüttessel. A zenekar az elmúlt 7 évben több mint 10 országban adott koncertet és napjainkra már megkerülhetetlen vendégei a legnagyobb hazai és nemzetközi kluboknak, fesztiváloknak, zenei találkozóknak.

A legénység tagjai:

Ed Philips – ének
Sonny – gitár
Singer – nagybőgő
Little Tommy – dobok


Black Frogs

Történetünk:

2012-ben alakultunk, jelenleg 4 tagú felállásban játszunk, zenéinkben jellemzően a Rock and Roll, Rockabilly stílust képviseljük, ahogyan többek között a Hungária együttes vagy Elvis Presley.

Széleskörű repertoárunkban egyaránt megtalálhatók saját, illetve neves hazai és külföldi előadók zeneszámai is.

Koncerteztünk Németországban, Szlovákiában valamint számos hazai színpadon is.
Vállalunk fellépéseket családi és céges rendezvényeken, esküvőkön, családi napokon, utcabálokon, bárokban, klubokban, ahol szívesen buliznak és táncolnak élő zenére.

Tagok:

Schiffler Patrik
Schiffler György
Kovács István
Allisson Guimarães Santos

Díjaink:

Rockabilly Rumble Bandcontest- Special Award


Leonardo Pickup Trio

Repertoárunkban visszaköszön az egész zenekar alkotóelve, a sokoldalúság és a (néha túlburjánzó) kreativitás. Csavarunk néhányat a klasszikus rockabilly slágereken, odacsapunk néhány dögös blues nótával, de elkalandozunk a swingesebb, jazzesebb irányba is. Vadásszuk a szélesebb közönség által kevésbé ismert dallamokat, amelyeket saját felfogásunkban gondolunk tovább. Mindezt egy pickup platóján ülve.

21245274_1498336216871857_68696130_n

A formációnk 2015 végén alakult egy zenészekből álló baráti körből. A fellépések hangulatát az önfeledt jókedv jellemzi, ez hatja át zenénket is. Ami főként összeköt minket, az örömzenélés iránti lelkesedésünk.


Dynamite Dudes

Szűzkönnyfakasztó, majdnem akusztikus Rockabilly-Country-Punk trió, egy nagybőgő vadnyugati gőzmozdonyokat megszégyenítő zakatolására alapozva.

Az együttest Mitch ‘Fröccsös’ Farty nagybőgős alapította Teddy ‘Medve’ Harpo gitáros-herflissel 1972-ben, egy alaszkai olajfúrótorony búcsúbuliján, ahol Teddy egészen véletlenül leöntötte egy üveg whiskey-vel Mitchet, amivel láncreakció szerűen robbantott ki egy hányásig tartó illegális boxmérkőzést az olajfúrótorony szakképzett személyzete, és a takarító csoport főmunkatársai között. Az eset vége két hónap letöltendő, fél év felfüggesztett, és a Dynamite Dudes megalapulása lett.

Szabadulásuk után eleinte Kubában próbálták a helyi őslakók népzenéjét gregorián kórusművekkel vegyíteni, de az ötletüket sajnos egy híres Svéd producer ellopta, és megalapította az ABBA együttest. Mitch-ék ezután a feldolgozhatatlan trauma után Magyarországra költöztek, és Szentesen egy eldugott tanyán szándékozták a túlvilágra inni magukat, amikor egy csodás véletlen folytán a helyi közösségi házban megismerkedtek Coppercock ‘Tin soldier’ Gabó gitárossal, aki akkor éppen a környék maradványelhelyezési-mérnöke volt (sírásó). Gabó, a holtak társaságának végtelen spiritualitásában eltöltött húsz év kegyetlen és megsemmisítő ürességét volt képes, a gitár síró húrjaiba sugározni, aminek hatására a zenekar az elmúlás monotóniáját jobban kifejező rockabilly műfaj irányába fordult, a kubai népzene zsákutcája helyett.

A trió azóta is töretlen sikerrel, és mindenféle fizikai kontaktus nélkül készteti extatikus vetkőzésre a közönség szebb, és kevésbé dekoratív női tagjait, hipnotikus, falakat romboló lüktetésű, de mindenképpen tradicionális alapokon nyugvó muzsikájukkal. Jövőre már szervezik világkörüli turnéjukat, amelynek keretében Európa összes apácazárdáját tervezik a fejük tetejére állítani. A srácok úgy gondolják, hogy ez lesz a legnagyobb durranás Luther Márton és a gumióvszer feltalálása óta.


Naked Truckers

A ZENEKAR:

Naked-Truckers_3_2014

A Naked Truckers 2009-ben alakult Tommy Fox gödöllői garázsában. Három tökös gyerek aki, mindig készen állt arra, hogy egy jót zenéljen. Látványos show-elemekkel tarkított előadásaik és az együttest övező botrányok nyomán a trió a lázadó zene igazi megtestesülésévé vált.

A Truckers frontembere, Little G. nagybőgős Mitch Farty, aki előszeretettel lobbantja lángra a hangszert a színpadon, mind átvitt, mind pedig szó szerinti értelemben. A doboknál az alapító Tommy Fox-ot Peete Jones váltotta 2014 júniusában, azóta több mint 70 koncerten bizonyította rátermettségét.

5 év alatt négy videó klip és két album (Trucker Attack 2011, Jump! 2014) is azt mutatja, hogy lendület és energia jellemzi a csapatot. Mindig valami újban törik a fejüket.

A nemzetközi sikert a „Jump!” című számhoz forgatott kisfilm hozta meg a triónak, mely 2014 májusában megnyerte a Berlin Music Video Awards Best Live Act kategória díját. 5 hónap alatt 8 országot jártak be a fiúk és több mint 500 lemezt adtak el. Lankadatlanul hódítanak és bódítanak!

TAGOK:

Little G (Kiss Gábor) – ének, gitár
Mitch Farty – nagybőgő
Peete Jones – dobok


Duckers

A ZENEKARRÓL

Főleg 50-es,60-as évek előadóitól játszunk rockabilly és teddyboy rock & roll dalokat, de emellett későbbi és saját rockabilly számokat is előadunk.

Zenekarok, akik hatással voltak és vannak munkásságunkra: Eddie Cochran, Ronnie Nightingale And The Haydocks, Foggy Mountain Rockers,Francine stb.1003834_488711294536273_733456085_n

A TAGOK:

Gyurci – ének
Apusy – nagybőgő,basszgitár
Lufi – dobok
Uzi – gitár
Finucci – ritmusgitár


Pedrofon

A ZENEKAR:

Födő Sándor “Fido” a Csepel-szigeti Weszedelem – gitár, ének, dalszövegírás, fordítás
Kosztolicz Péter “Pedro” a terrorszaxofonista – szaxofonok, ének, ideológia, rock and roll történészet és hajófotográfia
Kovács Erik “Gubancz Márton” – a Vásárhelyi Rém – billentyűs hangszerek, vokál, technika, kegyetlenkedés
Porvay György “Gyuri atya” – a Mohácsi Bass – basszusgitár, nagybőgő, ének, góllövő csatár
Solymosi Róbert “Pókember” – a Budafoki Férfi – dob, ütőhangszerek, pontos idő
Szajkó Edina “Óvónéni” – a Diósgyőri Díva – ének, vokál, sütemények

TÖRTÉNETÜNK:

A Pedrofon ma hazánk talán egyik legtöbbet foglalkoztatott zenekara. Az 50-es, 60-as évek rock and roll stílusán túl szívesen játszanak korábbi, ismert swing számokat is.
Kitűnően képzett zenészek, gyönyörű hangszerek, és stílusában egységes, korhű öltözet, megjelenés jellemzi a zenekart.

Alakulásuk 2002 nyarára tehető. Már az első koncert meghozta a várva várt sikert. A közönség imádta őket.
A 2003-as évet egy demo CD felvételével kezdték, amivel sorra járták a klubokat és a különböző rendezvényeket, hogy hirdessék a rock and roll örök.

2004-ben a zenekar a Sztárgyár tehetségkutató verseny fődíjazottja lett. Ugyanebben az évben tag cserére került sor. Új dobos és basszusgitáros erősíti azóta is a csapatot. A zenekar országos ismertsége rendkívül megugrott, mikor a Sláger Rádió felkapta az “IFA megy a hegyen” c. nótát. Innentől kezdve még több fellépésre és koncertre utaztak az egész országban. Még ebben az évben közös koncertet adtak a Dolly Roll zenekarral és azóta is a Pedrofon az előzenekar.

2005-ben több, mint 100 fellépésük volt és ezt a számot azóta is rendületlenül hozzák.
2006-ban együtt dolgoztak Baby Gabival ,majd 2007 januárjában egy nagyszerű Elvis Presley emlékkoncertet adtak az Alcatrazban.

A 2008-as év elhozta az 500. élő koncertet.

Az első külföldi koncert időpontja is elérkezett; Regensburgban nagysikerű bulit adtak a helyi rockabilly klubban. Debütáltak Erdélyben és a Felvidéken is, ahol a Pedrofon a Dolly Rollal együtt lépett fel.

2009-ben több budapesti és vidéki klubban is nézőcsúcsot döntött a zenekar. Még ebben az évben sor került az első közös fellépésre Komár Lászlóval és Auguszt Bárióval.