Sokszor kérdezik tőlem, miért pont ezt a stílust választottam, amikor eldöntöttem, hogy ruhatervezésből fogok élni.
Mert kifinomult, mégis színes és vidám, lehet komoly vagy vicces és jól kombinálható.
Ugyan a hatvanas éveknek majdnem sikerült eltörölni ezt a sziluettet, amit Christian Dior forradalmasított 1947-ben a New Look kollekciójával, de szerencsére a nagy divatházak már nem találtak kihívást a miniben, vissza- vissza nyúltak a jól bevált recepthez.
Nézzünk meg néhány eredeti Christian Dior reklám anyagot. Mit látunk? Az összes mai vintage pin-up model ezeket a pózokat használja. A kifinomult elegáns nőét.
A Dior ház régebbi tervezőjétől, John Gallianótól a kedvenc darabom ez a kézi táska 2004-ből.
Számomra a legnagyobb ikon Thierry Mugler, az 1989-es Cadillac fűzőjével. Ebben a kollekcióban szerepelt egy motoros darab is, ami a ’92-es George Michael – Too funky klipjében is látható volt. Majd 2009-ben Beyonce az I’Am world tour plakátján is ezt a darabot viselte.
A cadillac-es fűző mellé kiválóan illik a 2012-es Prada kollekció szandálja és itt van még néhány fotó a rockabilly kollekcióból. (A borítóképen is egy Prada kollekciót láthattok. – a szerk.)
Azt gondolom, ezt az “50-es évek lázat” a Louis Vuitton divatház, Marc Jacobs 2010-es kollekciója indította el.
Vagy Christina Aquilera – Candy Man c. klipje 2007-ből.
Térjünk vissza Louis Vuitton-hoz.
A 2017-es férfi modellekre creepert tervezett Kim Jones. Ez vajon azért történt mert Vivienne Westwood inspirálja? Az előző cikkemben említettem, hogy az első boltjában a hetvenes években ő árult ilyen lábbeliket.
Ha már férfiakról van szó, Jean Paul Gaultier is nagy rajongója a tengerész kultusznak és Dita Von Teese-nek.
Akinek nem mond semmit Gaultier neve jó ha tudja, hogy 1952-ben született, 1976-ban mutatta be első kollekcióját, a 80-as évekre elismert és hírhedt tervezővé vált. A 90-es években világszerte elhíresült Madonna csúcsos mellű fűzője által.
A Chanel tervezője, Karl Lagerfeld sem mehetett el a tengerész/rockabilly stílus mellett, a 2017-es táskáit megcsodálhattam Prágában. Csodálatos!
Még egy érdekes dolgot szeretnék megemlíteni. Biztos vagyok benne, hogy minden rockabilly nő szívét megdobogtatja Johnny Depp – Cry Baby figurája. Ez a színész biztos szerepe volt. Önmagát adta. A lázadó, gitározni szerető srácot.
Lánya Lili-Rose Depp a Chanel 5 arca lett.
És ki tette híressé ezt a parfümöt? Marilyn Monroe. 1955-ben egy cikkben elmondta, hogy az ágyban csak egy kis Chanel 5-öt visel.
A nagy divatházak irányítják a divatot, hiszen a fast fashion üzletek az ő termékeikből táplálkoznak. Átalakítják hétköznapivá, elérhetővé.
Amíg ők szeretik a retrót, mindig lesz a piacon néhány termék, ami megtetszik nekünk rockabilly rajongóknak is.
A divat egy örök körforgás, és a mi, lázadó mégis csodálatos védjegyeink mindig feltűnnek majd.